Spring til hovedindhold

Forslag

Administration af brugere

Hver rolle definerer specifikke tilladelser til GoAML. Disse roller er tildelt brugerkonti og definerer således brugernes tilladelser.

GoAML administratoren af organisationen kan se en oversigt af alle brugerne tilknyttet til organisationen under ADMIN → Aktive brugere fra menuen.

 GoAML aktive brugere

 

Her kan administratoren se oplysningerne om organisationens brugere ved at trykke på GoAML aktive brugere øje ikon og desuden redigere en brugers detaljer ved at trykke på GoAML aktive brugere redigere ikon. Derudover kan administratoren også deaktivere brugere ved at trykke på GoAML aktive brugere deaktivere ikon . Nullstilling af adgangskode og to-faktor godkendelse for brugere kan gøres ved at trykke på   GoAML aktive brugere nulstille ikon.

Ofte stillede problemer vedr. brugerrettigheder og administration

Organisationen skal selv godkende nye brugere, under AdminGodkendelse af Brugere.

 

GoAML godkendelse af nye brugere

 

Her kan administratoren under Request Status trykke på Afventer at underretters adm. bekræfter, hvorefter en formular med al information brugeren har indtastet er synlig.

 

GoAML godkendelse af nye brugere

 

Hvis informationen fremstår gyldig og brugeren hører til organisationen, kan administratoren trykke ”Godkend endeligt”. Herefter vil brugeren kunne logge ind på GoAML hjemmesiden.

 

GoAML godkendelse af nye brugere

Hvis en organisation ikke længere har en registreret administrator ansat, mister de adgang til GoAML og godkendelsen af nye brugere. Organisationen skal derfor kontakte Hvidvasksekretariet på fiu@politi.dk fra en officiel e-mail adresse for organisationen.

 

Organisationen skal undgå at miste adgang til administration af GoAML, ved altid at have minimum 2 ansatte administratorer. Rettigheder til administration tildeles organisationens brugere i GoAML.

 

Hvis du er administrator for en organisation, kan du administrere rettigheder ved at gå til:

AdminBrugerrolleadministration i GoAML menuen.

 

GoAML brugerrolleadministration

 

Brugere med rollen Underretter admin har rettigheder til at administrere organisationen, samt til at tildele administrative rettigheder til andre brugere i organisationen.

 

GoAML brugerrolleadministration

Hvis en organisation ikke længere har adgang til e-mail adressen registreret til deres GoAML konto, kan de ikke modtage to-faktor verificeringskoder, og mister derfor adgang til GoAML. Organisationen skal derfor kontakte Hvidvasksekretariet på fiu@politi.dk fra en officiel e-mail adresse for organisationen.

 

Organisationen skal undgå at miste adgang til administration af GoAML, ved altid at holde deres registrerede e-mailadresser nuværende. Dette gælde både for organisationen og dens brugere, i det at ændring i organisationens interne e-mail adresser ofte er gældene for alle brugerne.

 

Hvis du er administrator for en organisation, kan du skifte organisationens e-mail adresse ved at gå til:

 

MIT GOAMLMine organisationsoplysninger i GoAML menuen.

 

GoAML mine organisationsoplysninger

 

Hvis du er bruger men ikke administrator, kan du skifte din registrerede e-mail adresse ved at gå til:

 

MIT GOAML Mine brugeroplysninger i GoAML menuen.

 

GoAML mine brugeroplysninger