GoAML administratoren af organisationen kan se en oversigt af alle brugerne tilknyttet til organisationen under ADMIN → Aktive brugere fra menuen.
Her kan administratoren se oplysningerne om organisationens brugere ved at trykke på og desuden redigere en brugers detaljer ved at trykke på . Derudover kan administratoren også deaktivere brugere ved at trykke på . Nullstilling af adgangskode og to-faktor godkendelse for brugere kan gøres ved at trykke på .
Ofte stillede problemer vedr. brugerrettigheder og administration
Organisationen skal selv godkende nye brugere, under Admin → Godkendelse af Brugere.
Her kan administratoren under Request Status trykke på Afventer at underretters adm. bekræfter, hvorefter en formular med al information brugeren har indtastet er synlig.
Hvis informationen fremstår gyldig og brugeren hører til organisationen, kan administratoren trykke ”Godkend endeligt”. Herefter vil brugeren kunne logge ind på GoAML hjemmesiden.
Hvis en organisation ikke længere har en registreret administrator ansat, mister de adgang til GoAML og godkendelsen af nye brugere. Organisationen skal derfor kontakte Hvidvasksekretariet på fiu@politi.dk fra en officiel e-mail adresse for organisationen.
Organisationen skal undgå at miste adgang til administration af GoAML, ved altid at have minimum 2 ansatte administratorer. Rettigheder til administration tildeles organisationens brugere i GoAML.
Hvis du er administrator for en organisation, kan du administrere rettigheder ved at gå til:
Admin → Brugerrolleadministration i GoAML menuen.
Brugere med rollen Underretter admin har rettigheder til at administrere organisationen, samt til at tildele administrative rettigheder til andre brugere i organisationen.
Hvis en organisation ikke længere har adgang til e-mail adressen registreret til deres GoAML konto, kan de ikke modtage to-faktor verificeringskoder, og mister derfor adgang til GoAML. Organisationen skal derfor kontakte Hvidvasksekretariet på fiu@politi.dk fra en officiel e-mail adresse for organisationen.
Organisationen skal undgå at miste adgang til administration af GoAML, ved altid at holde deres registrerede e-mailadresser nuværende. Dette gælde både for organisationen og dens brugere, i det at ændring i organisationens interne e-mail adresser ofte er gældene for alle brugerne.
Hvis du er administrator for en organisation, kan du skifte organisationens e-mail adresse ved at gå til:
MIT GOAML → Mine organisationsoplysninger i GoAML menuen.
Hvis du er bruger men ikke administrator, kan du skifte din registrerede e-mail adresse ved at gå til:
MIT GOAML → Mine brugeroplysninger i GoAML menuen.