Spring til hovedindhold

Forslag

Administrator er ikke længere ansat, hvad gør man?

Det anbefales, at organisationer altid har mindst 2 administratorer oprettet i GoAML.

Hvis en organisation ikke længere har en registreret administrator ansat, mister de adgang til GoAML og godkendelsen af nye brugere. Organisationen skal derfor kontakte Hvidvasksekretariet på fiu@politi.dk fra en officiel e-mail adresse for organisationen.

 

Organisationen skal undgå at miste adgang til administration af GoAML, ved altid at have minimum 2 ansatte administratorer. Rettigheder til administration tildeles organisationens brugere i GoAML.

 

Hvis du er administrator for en organisation, kan du administrere rettigheder ved at gå til: Admin → Brugerrolleadministration i GoAML menuen.

 

GoAML brugerrolleadministration

 

Brugere med rollen Underretter admin (RE Admin) har rettigheder til at administrere organisationen, samt til at tildele administrative rettigheder til andre brugere i organisationen.

 

GoAML brugerrolleadministration