Beskeder sendt i GoAML er en intern kommunikationskanel, hvor de underretningspligtige og Hvidvasksekretariatet kan kommunikere internt i systemet.
Brugerflade
Forummet er opbygget som en e-mail klient. Meddelelser i forummet kan kun sendes mellem GoAML brugere og Hvidvasksekretariatet. Her vil de underretningspligtig organisationer modtage deres kvalitetsmæssig feedback fra Hvidvasksekretariatet.
Indlæs forum
Tryk på Beskeder i menuen for at se dine meddelser.
GoAML forummet indlæses og Indbakken vises.
Læs meddelelse
- Klik på meddelelsesemnet og meddelelsen vises.
- Klik på Vedhæftningslink[s] for at gennemse vedhæftning[er].
- Klik på ← linket tilbage til listen for at gå tilbage til alle meddelelserne i Indbakken.
Skriv meddelse
For at svare på en indgående meddelelse:
- Klik på Ny meddelelse eller Send et svar i forummet.
- Angiv Prioriteten for dit svar (høj | normal | lav).
- Indtast dit svar i tekstfeltet.
- Hvis du ønsker at vedhæfte en fil, klik på Browse og vælg den fil som du ønsker at sende med svaret.
- Klik på Send for at indsende meddelelsen eller Gem som kladde for at gemme den til senere brug.
Feedback
Du vil modtage meddelser i GoAML om status på indsendte underretninger. Du vil for eksempel modtage meddelser om hvorvidt din underretning fører til yderligere efterforskning, om hvordan du kan forbedre kvaliteten af de oplysninger du indberetter, samt om hvis din underretning ikke godkendes.
Feedback om eskalering til case
Hvis en underretning, der er blevet indsendt af din organisation, bliver knyttet sammen med en serie af andre underretninger og taget til videre efterforskning, vil du få en besked på GoAML med beskedtypen Feedback: Case.
Feedback om datakvalitet
Hvis en underretning din organisation har indsendt indeholder data, der enten er problematisk formateret eller at underretningen bryder formateringsregler, der forventes indført, vil jeres organisation modtage en besked på GoAML med beskedtypen Feedback: Quality.
Denne vil fortælle i hvilken underretning, der er problemer samt give et bud på hvad problemet er. Hvis der er tvivl om hvad feedbacken betyder, kan Hvidvasksekretariatet kontaktes på fiu@politi.dk.
Feedback om afvist underretning
Hvis en indsendt underretning ikke godkendes, vil den få status afvist. Underretteren vil modtage en meddelse om grundlaget for afvisning, og skal herefter tage stilling til hvorvidt underretningen skal rettes og indsendes igen. Underretningen kan sendes til fanen Udkast til Underretninger, hvor udkastet kan redigeres og indsendes igen.
Hvis underretningen ikke indsendes igen indenfor 30 dage, vil den få status arkiveret, betydende at den ikke kan tilgås eller indsendes igen.
Hvordan redigere man i en underretning som er blevet afvist?