Som bruger i en overorganisation har du mulighed for at vælge, hvilken organisation du ønsker at logge ind som. Det giver en fleksibel måde at håndtere adskilte enheder på – f.eks. hvis du administrerer flere virksomheder eller afdelinger.
Nedenfor finder du en trin-for-trin guide til, hvordan du opretter og administrerer underorganisationer, når du først har oprettet en overorganisation i GoAML.
Vejledning til at administrere flere organisationer i GoAML
Når du har oprettet din første hoved- eller overorganisation, kan du begynde at oprette de øvrige organisationer, du ønsker at administrere. Gå til Admin → Aktive organisationer i menuen. Her vises alle dine nuværende organisationer.
Klik derefter på bygning-ikonet i øverste højre hjørne for at tilføje en ny organisation eller virksomhed i GoAML.
Udfyld de nødvendige oplysninger om den nye organisation eller virksomhed.
Når alle obligatoriske felter er udfyldt, klik på "Send anmodning".
Dette sender en anmodning til Hvidvasksekretariatet om at oprette en ny underorganisation og knytte den til din eksisterende overorganisation.
Når din anmodning er godkendt af Hvidvasksekretariatet, kan du logge ind på GoAML igen. Du vil nu blive bedt om at vælge, hvilken organisation du vil logge ind som (du kan også skifte organisation senere).
For at få et overblik over dine organisationer, gå igen til Admin → Aktive organisationer.
Her kan du se en liste med organisations-ID’er. Disse ID’er skal bruges, når brugere skal oprettes i enten overorganisationen eller en af underorganisationerne. Organisationer, der har et felt markeret med "Er delegerende", er underorganisationer – dvs. de hører under en anden organisation.
Hvis du har brug for at skifte mellem organisationer, kan du gøre det ved at klikke på organisationsnavnet i øverste højre hjørne af skærmen.
Her kan du vælge den organisation, du ønsker at sende underretninger fra.