Afvisningen skyldes, at minimum én part i hver transaktion, dvs. modtager eller afsender, skal være af typen ’Min kunde’ (MyClient på engelsk). Det er et validerings krav at minimum 1 af parterne i en transaktion, enten Fra eller Til, markeres som værende underretterens kunde.
Hvis ingen af parterne i en transaktion er underretterens kunde, skal underretteren i stedet indberette transaktionen som en Suspicious Action Report (SAR).
Du kan læse mere om hvordan du redigerer underretningen her: Hvordan redigerer jeg en afvist underretning?
Underretteren kan rette fejlen i udkast formularen, ved at vælge Transaktioner og slette den part i en transaktion som burde være underretterens kunde. En part slettes ved at trykke på skraldespands-ikonet i højre hjørne af formularen til en part.
Herefter skal parten tilføjes igen, men med en knap markeret med (Min kunde). Når du indtaster parten i en webformular, skal du derfor vælge en af tre følgende muligheder:
- Konto (Min kunde).
- Person (Min kunde).
- Virksomhed (Min kunde).
Parten markeres herefter som værende Min kunde i formularen. Du kan godt angive begge parter i en transaktion som ’Min kunde’, hvis både afsender og modtager i den enkelte transaktion er kunde(r) i din virksomhed.
