Spring til hovedindhold

Forslag

Hold kontaktoplysningerne i GoAML opdateret

Det er vigtigt at vi kan komme i kontakt med de underretningspligtige vedrørende indsendte underretninger.

Underretningerne er en vigtig del af kampen mod hvidvask og terrorfinansiering. Jo mere specifikke underretningerne er, og jo højere kvalitet oplysningerne har, des hurtigere kan underretningerne videregives og behandles, så myndighederne får styrket muligheden for at standse personer og selskaber, der tager del i fx hvidvask.

 

Nogle gange har vi brug for at spørge ind til underretningerne og derfor er det vigtigt, at vi kan komme i kontakt med jer. Vi vil derfor opfordre jer til at opdatere jeres kontaktoplysninger i GoAML, således at den oplyste kontaktperson og telefonnummer er korrekt. Det vil være en stor hjælp for os, så vi hurtigere kan komme i kontakt med jer og derved få behandlet underretningerne. 

 

GoAML administratorerne har ansvaret for at holde alle organisationsbrugeroplysninger opdateret.

Hvordan opdaterer man bruger kontaktoplysninger i GoAML?

Efter at have logget ind på GoAML, skal du vælg MIT GOAML → Mine Brugeroplysninger fra menuen.

 

GoAML opdatere kontaktoplysninger bruger

 

Indtast de relevante oplysninger f.eks nyt telefonnummer. Du indtaster et nyt telefonnummer ved at trykke på '+' ikonet ved telefoner.

 

GoAML opdatere bruger kontaktoplysnigner step 3

 

Udfylde det relevante information.

 

GoAML opdatere bruger kontaktoplysnigner step 4

Efter at have udfyldt det relevante info skal du trykke 'Send anmodning'.

 

GoAML kontaktoplysnigner

 

Anmodningen om ændring af kontaktoplysninger er sendt til godkendelse hos organisationens administrator.

 

 

GoAML kontaktoplysnigner

Administratoren for organisationen skal godkende ændringen i kontaktoplysninger ved at gå ind på ADMIN  Godkendelse af bruger.

 

GoAML kontaktoplysninger admin godkendelse 

 

Her kan administratoren under Status trykke på Afventer at underretters adm. bekræfter, hvorefter en formular med al information brugeren har indtastet er synlig.

 

 

GoAML kontaktoplysninger admin godkendelse

GoAML kontaktoplysninger admin godkendelse

 

Hvis informationen fremstår gyldig, skal administratoren trykke Godkend endeligt / Finalize.

 

 GoAML kontaktoplysninger admin godkendelse

 

 

 

  

Når administrator ser nedenstående er ændringen af brugerens kontaktoplysninger færdiggjort.

 

GoAML kontaktoplysninger admin godkendelse 

 

Hvordan opdaterer man administrator kontaktoplysninger i GoAML?

Efter at have logget ind på GoAML, skal du vælg MIT GOAML  Mine Brugeroplysninger fra menuen.

 

GoAML admin opdatere kontaktoplysninger

 

Indtast de relevante informationer f.eks nyt telefonnummer. Du indtaster et nyt telefonnummer ved at trykke på '+' ikonet ved telefoner.

 

GoAML opdatere bruger kontaktoplysnigner step 3

 

Udfylde de relevante informationer.

 

GoAML opdatere bruger kontaktoplysnigner step 4

Efter at have udfyldt de relevante info skal du trykke 'Send anmodning'.

 

GoAML admin opdatere kontaktoplysninger

 

 

Hvis informationen fremstår gyldig, skal du trykke Godkend endeligt / Finalize.

 

GoAML admin opdatere kontaktoplysninger